دوره 5، شماره 17، تابستان 1401، صفحات 68 - 77
نویسندگان : آرین طالع * و احمد مصلی نژاد

چکیده :
امروزه، شرکت‌ها به دنبال فرآیندهای کسب‌وکار کارآمدتر و خلاقانه‌تری هستند که بتوانند راه حل‌ها و خدمات را در زمان بهتر و هزینه کمتر ارائه کنند. یکی از محبوب‌ترین و مستندترین مداخلات تغییر، مهندسی مجدد فرآیند کسب‌وکار (BPR) ‏بوده‌است. که در مطالعه حاضر سعی شده است تا مهندسی مجدد فرآیندها را در چند شغل گوناگون از جمله عملیات لوکوموتیو راه‌آهن، صنعت هواپیمایی، صنعت ماشین‌سازی و بانکداری بررسی کنیم و تاثیر آن‌ها در حل مشکلات موجود مقایسه کنیم. مراحل BPR در هر یک از این مشاغل بررسی شده و نتایج نشان میدهد BPR در بهبود روند و حل مشکلات موجود در این مشاغل کارساز بوده و همچنین IT میتواند در تسریع و بهبود نتایج حاصله از BPR اثر بگذارد.

کلمات کلیدی :
مهندسی مجدد فرآیند، فرآیند، کسب‌وکار، BPR.


مشاهده مقاله
54
دانلود
4
تاریخ دریافت
۱۸ آبان ۱۴۰۰
تاریخ ریوایز
۰۶ دی ۱۴۰۰
تاریخ پذیرش
۲۵ مرداد ۱۴۰۱