مسیریابی مسائل ترانسپورتی با روش وریانس
دوره 3، شماره 11، زمستان 99، صفحات 46 - 39
1 1
2 7
چکیده :
در مباحث مربوط به تحقیق عملیات، یک فرآیند که در پروگرامینگ خطی شناخته شده است، مسائل ترانسپورتی می باشد. اخیراً، روشهای اوسط و روشهای گوشۀ شمال غرب، روش کمترین هزینه، روش تخمینی ووگل، روش تفاوت از انحراف معیاری و Stepping-stone در دریافت حل مسائل ترانسپورتی استفاده شده اند. بعضی از این روشها، حل محسوس اساسی اولیه ((IBFS و حتی حل بهینه را برای مسئله ترانسپورتی در اختیار قرار می دهند. در مطالعه انجام شده، روش پیشنهادی وریانس برای حل مدل با دیگر روشهای فوق الذکر مقایسه شده و نمایش گرافیکی مقایسوی این روشها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته شده اند.
در مباحث مربوط به تحقیق عملیات، یک فرآیند که در پروگرامینگ خطی شناخته شده است، مسائل ترانسپورتی می باشد. اخیراً، روشهای اوسط و روشهای گوشۀ شمال غرب، روش کمترین هزینه، روش تخمینی ووگل، روش تفاوت از انحراف معیاری و Stepping-stone در دریافت حل مسائل ترانسپورتی استفاده شده اند. بعضی از این روشها، حل محسوس اساسی اولیه ((IBFS و حتی حل بهینه را برای مسئله ترانسپورتی در اختیار قرار می دهند. در مطالعه انجام شده، روش پیشنهادی وریانس برای حل مدل با دیگر روشهای فوق الذکر مقایسه شده و نمایش گرافیکی مقایسوی این روشها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته شده اند.
کلمات کلیدی :
مسئله ترانسپورتی، روش پیشنهادی وریانس، جدول تخصص یافته، حل محسوس اساسی اولیه
مسئله ترانسپورتی، روش پیشنهادی وریانس، جدول تخصص یافته، حل محسوس اساسی اولیه