مروری بر مهندسی مجدد فرآیندها در مشاغل
دوره 5، شماره 17، تابستان 1401، صفحات 68 - 77
1
2
چکیده :
امروزه، شرکتها به دنبال فرآیندهای کسبوکار کارآمدتر و خلاقانهتری هستند که بتوانند راه حلها و خدمات را در زمان بهتر و هزینه کمتر ارائه کنند. یکی از محبوبترین و مستندترین مداخلات تغییر، مهندسی مجدد فرآیند کسبوکار (BPR) بودهاست. که در مطالعه حاضر سعی شده است تا مهندسی مجدد فرآیندها را در چند شغل گوناگون از جمله عملیات لوکوموتیو راهآهن، صنعت هواپیمایی، صنعت ماشینسازی و بانکداری بررسی کنیم و تاثیر آنها در حل مشکلات موجود مقایسه کنیم. مراحل BPR در هر یک از این مشاغل بررسی شده و نتایج نشان میدهد BPR در بهبود روند و حل مشکلات موجود در این مشاغل کارساز بوده و همچنین IT میتواند در تسریع و بهبود نتایج حاصله از BPR اثر بگذارد.
امروزه، شرکتها به دنبال فرآیندهای کسبوکار کارآمدتر و خلاقانهتری هستند که بتوانند راه حلها و خدمات را در زمان بهتر و هزینه کمتر ارائه کنند. یکی از محبوبترین و مستندترین مداخلات تغییر، مهندسی مجدد فرآیند کسبوکار (BPR) بودهاست. که در مطالعه حاضر سعی شده است تا مهندسی مجدد فرآیندها را در چند شغل گوناگون از جمله عملیات لوکوموتیو راهآهن، صنعت هواپیمایی، صنعت ماشینسازی و بانکداری بررسی کنیم و تاثیر آنها در حل مشکلات موجود مقایسه کنیم. مراحل BPR در هر یک از این مشاغل بررسی شده و نتایج نشان میدهد BPR در بهبود روند و حل مشکلات موجود در این مشاغل کارساز بوده و همچنین IT میتواند در تسریع و بهبود نتایج حاصله از BPR اثر بگذارد.
کلمات کلیدی :
مهندسی مجدد فرآیند، فرآیند، کسبوکار، BPR.
مهندسی مجدد فرآیند، فرآیند، کسبوکار، BPR.