آینده پژوهی موتورهای درونسوز در صنعت خودروسازی ایران
دوره 2، شماره 4، بهار 98، صفحات 0 - 0
1
2
چکیده :
در دهه اخیر ، به منظور تولید محصولات داخلی و خودروهای کاملا بومی، سرمایهگذاری بسیاری در کشورمان انجام شده، اما به نظر میرسد که فعلا خودروسازان ایرانی برای رسیدن به شرایط خودروسازان خارجی راه زیادی در پیش دارند و نیازمند سرمایهگذاریهای بیشتری در این صنعت هستند که یکی از این سرمایه گذاریها در خصوص تولید موتورهای درونسوز با مصرف و سطح آلایندگی بهینه میباشد.هرچند با ورود و رشد صنعت خودروهای هیبریدی تداوم تولید و استفاده از موتورهای درونسوز در هاله ای از ابهام از سوی برخی کارشناسان قرار گرفته است ولی در واقع با توجه به هزینه های بالای تولیدی خودرو های غیر فسیلی و همچنین محدود بودن توان تولید انرژی ان در جوامع و همچنین قدرت پائینتر پیشران های انها، بصورت منطقی حداقل تا 40 سال آینده روند مصرف موتورهای درونسوز را شاهد بوده اما صنعت بایستی بدنبال بهینه سازی مصرف و خروجی قدرت آنها باشد.در این راستا برخی از تجربیات راه اندازی خط تولید موتور شرکت سایپا سیتروئن در کاشان نیز در انتهای این تحقیق ارائه میگردد.
در دهه اخیر ، به منظور تولید محصولات داخلی و خودروهای کاملا بومی، سرمایهگذاری بسیاری در کشورمان انجام شده، اما به نظر میرسد که فعلا خودروسازان ایرانی برای رسیدن به شرایط خودروسازان خارجی راه زیادی در پیش دارند و نیازمند سرمایهگذاریهای بیشتری در این صنعت هستند که یکی از این سرمایه گذاریها در خصوص تولید موتورهای درونسوز با مصرف و سطح آلایندگی بهینه میباشد.هرچند با ورود و رشد صنعت خودروهای هیبریدی تداوم تولید و استفاده از موتورهای درونسوز در هاله ای از ابهام از سوی برخی کارشناسان قرار گرفته است ولی در واقع با توجه به هزینه های بالای تولیدی خودرو های غیر فسیلی و همچنین محدود بودن توان تولید انرژی ان در جوامع و همچنین قدرت پائینتر پیشران های انها، بصورت منطقی حداقل تا 40 سال آینده روند مصرف موتورهای درونسوز را شاهد بوده اما صنعت بایستی بدنبال بهینه سازی مصرف و خروجی قدرت آنها باشد.در این راستا برخی از تجربیات راه اندازی خط تولید موتور شرکت سایپا سیتروئن در کاشان نیز در انتهای این تحقیق ارائه میگردد.
کلمات کلیدی :
آینده پژوهی،موتورهای درونسوز،صنعت خودروسازی داخلی،چشم انداز.
آینده پژوهی،موتورهای درونسوز،صنعت خودروسازی داخلی،چشم انداز.