
تعداد دوره ها | 7 |
تعداد شماره | 28 |
تعداد مقالات | 254 |
تعداد نویسندگان | 490 |
تعداد مقالات ارسال شده | 3207 |
تعداد مقالات رد شده | 2890 |
درصد عدم پذیرش | 73 |
درصد پذیرش | 27 |
زمان پذیرش (روز) | 120 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 39 |
تعداد داوران | 138 |
بررسی تأثیر عوامل زیرساختی و محیطی بر رکود کانتینری در بندر خرمشهر و ارائه راهکاری جهت کاهش آن
دوره 7، شماره 2، تابستان 1403، صفحات 9 - 20
1 کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
چکیده :
یکی از عوامل توسعه حمل و نقل و افزایش سرعت آن در دنیای امروز به وجود آمدن حمل و نقل کانتینری است. جایگاه حمل و نقل کانتینری در صنعت حمل و نقل جایگاهی تثبیت شده و رو به توسعه است. حمل و نقل کانتینری به عنوان یکی از سریعترین و ارزانترین شیوههای حمل و نقل کالاها در جهان شناخته میشود. بر این اساس هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر عوامل زیرساختی و محیطی بر رکود کانتینری در بندر خرمشهر و ارائه راهکاری جهت کاهش آن میباشد. جامعه آماری تحقیق عبارت است از 120 نفر از متخصصین بندری و حمل و نقل دریایی بندر خرمشهر میباشد که به دلیل محدود بودن جامعه آماری از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. روش تحقیق توصیفی، پیمایشی از نوع همبستگی و با استناد از روش تحلیل مسیر میباشد. ارزیابی مدل پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام گرفت. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته میباشد. نتایج نشان داد عامل ضعف زیرساخت به صورت مثبت و معنی داری بر رکود کانتینری تأثیر میگذارد همچنین عامل مشکلات محیطی به صورت مثبت و معنی داری بر رکود کانتینری تأثیر میگذارد.
یکی از عوامل توسعه حمل و نقل و افزایش سرعت آن در دنیای امروز به وجود آمدن حمل و نقل کانتینری است. جایگاه حمل و نقل کانتینری در صنعت حمل و نقل جایگاهی تثبیت شده و رو به توسعه است. حمل و نقل کانتینری به عنوان یکی از سریعترین و ارزانترین شیوههای حمل و نقل کالاها در جهان شناخته میشود. بر این اساس هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر عوامل زیرساختی و محیطی بر رکود کانتینری در بندر خرمشهر و ارائه راهکاری جهت کاهش آن میباشد. جامعه آماری تحقیق عبارت است از 120 نفر از متخصصین بندری و حمل و نقل دریایی بندر خرمشهر میباشد که به دلیل محدود بودن جامعه آماری از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. روش تحقیق توصیفی، پیمایشی از نوع همبستگی و با استناد از روش تحلیل مسیر میباشد. ارزیابی مدل پیشنهادی با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام گرفت. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته میباشد. نتایج نشان داد عامل ضعف زیرساخت به صورت مثبت و معنی داری بر رکود کانتینری تأثیر میگذارد همچنین عامل مشکلات محیطی به صورت مثبت و معنی داری بر رکود کانتینری تأثیر میگذارد.
کلمات کلیدی :
رکود کانتینری، عامل زیرساخت، مشکلات محیطی، بندر خرمشهر.
رکود کانتینری، عامل زیرساخت، مشکلات محیطی، بندر خرمشهر.
-
60
-
17
-
1402/08/01
-
1402/12/10
-
1403/01/13