تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 73
درصد پذیرش 27
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

نقش اینترنت اشیا در صنعت گردشگری
دوره 6، شماره 4، 1402، صفحات 61 - 67
نویسندگان : فرزانه صباغ زاده* 1 ، نجمه ستوده 2

1 استاد مدعو دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر- دانشکده بقیه الله- دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، سبزوار، ایران

2 دانشجوی دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر- دانشکده بقیه الله - دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، سبزوار،ایران

چکیده :
با ورود به قرن بیست؛ اینترنت باعث ایجاد انقلاب عظیم در ساختار کسب و کارها از جمله صنعت گردشگری گردیده و ایجاد کسب و کارها و محصولات جدید مانند اپلیکیشن ها، توسعه دهندگان وب و غیره شده است. در این میان از اینترنت مفهومی متولد شد که آینده شناسان معتقدند آینده در دستان اوست. این مفهوم اینترنت اشیا یا IoT نام دارد که در آینده ای نزدیک در تمام صنایع سهم غالب را به خود اختصاص می دهد. هنگامی که IoT وارد بازار می شود، برای تعداد زیادی از صنایع فرصت های بزرگی را به وجود می آورد. اما در این میان IoT در صنعت مسافرت نسبت به بقیه صنایع پیشرو است چرا که از حجم بالایی برخوردار است و بیشترین پتانسیل را برای جذب این پدیده از خود نشان می دهد. از این رو در این مقاله سعی در ارایه پیشنهادی نوین و کارآمد جهت ارتقاء وضع صنعت گردشگری با استفاده از اینترنت اشیاء به خصوص در کشور عزیزمان ایران شده است.
کلمات کلیدی :
اینترنت اشیا، صنعت گردشگری، مدل بهینه، کسب و کار هوشمند
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !