تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 73
درصد پذیرش 27
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

نقش و پیشرفت سیستم های خبره در سیستم های آموزشی هوشمند
دوره 1، شماره 2، 1397، صفحات 0 - 0
نویسندگان : حجت عباسی 1 ، بی بی طاهره جمال* 2

1

2

چکیده :
سيستم هاي خبره يك مبحث شناخته شده از هوش مصنوعي هستند و تاثيرات زيادي در حوزه هاي مختلف زندگي دارند. سیستم خبره یک برنامه کامپیوتری است که مشکلات پیچیده ای را حل می کند که در غیر این صورت نیاز به تخصص زیادی دارد. برای انجام این کار، فرایند استدلال انسانی با استفاده از دانش خاص و رابط ها شبیه سازی می شود. سیستم های خبره نیز از دانش انسانی برای حل مشکلات که معمولا به اطلاعات انسانی نیاز دارند استفاده می کنند. سیستم با معرفی سیستم های تخصصی در این زمینه تغییر خواهد کرد: (1) برنامه ریزی آموزشی و توانایی تصمیم گیری، مدیریت سوابق دانشجویی، مشاوره دانشجویی و برنامه های آموزشی ویژه؛ (2) آموزش و پرورش معلم؛ ویژه، شناسایی نیازهای آموزشی و استفاده از آموزش های کامپیوتری برای آموزش اطلاعات و مهارت؛ و (3) سیستم های آموزشی هوشمند که دانش آموزان را از طریق راهنمایی بر اساس نقاط قوت و ضعف خود هدایت می کنند. سیستم متخصص به عنوان یک ابزار آموزشی مفید است، زیرا با ویژگی های منحصر به فردی که کاربران را قادر می کند در مورد چگونگی، چرا و قالب بندی آن ها مجهز باشد، مفید است. به این نتیجه رسیده است که در حالی که سیستم های متخصص در آموزش و پرورش دارای بالقوه بالایی هستند، به دلیل کمبود تحقیق و مستند سازی، آنها به عنوان یک تکنولوژی مفید جایگزین می شوند. در این مقاله استدلال می شود که مفاهیم و تکنیک های مورد استفاده در توسعه سیستم های خبره باید در زمینه آموزش و پرورش، بویژه در زمینه سیستم های آموزشی هوشمند گسترش یابد.
کلمات کلیدی :
سیستم خبره، هوش مصنوعی، آموزش هوشمند کامپیوتر(CAI)، سیستم آموزش هوشمند (ITS)
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !