
تعداد دوره ها | 7 |
تعداد شماره | 28 |
تعداد مقالات | 254 |
تعداد نویسندگان | 490 |
تعداد مقالات ارسال شده | 3207 |
تعداد مقالات رد شده | 2890 |
درصد عدم پذیرش | 73 |
درصد پذیرش | 27 |
زمان پذیرش (روز) | 120 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 39 |
تعداد داوران | 138 |
بررسی نقش استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید
دوره 8، شماره 1، 1404، صفحات 52 - 64
1 کارشناشی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور مرکز ری، تهران، ایران
2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی مولانا آبیک، قزوین، ایران
چکیده :
هدف: بررسی نقش استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید و یا خدمات در تجارت الکترونیک بوده است. روش تحقیق: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 74412 در اراک با تعداد جامعه 372 که حجم نمونه 189نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیه و تحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: یافتههای تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنیدار متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها دارد. نتایج: نتایج نشان میدهد که امنیت درک شده، سهولت درک شده، لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها در تجارت الکترونیک تاثیر جدی دارد.
هدف: بررسی نقش استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها بر عملکرد درک شده مطلوب از خرید و یا خدمات در تجارت الکترونیک بوده است. روش تحقیق: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری بیمه شدگان عمر و سرمایه مرتبط با کد نمایندگی 74412 در اراک با تعداد جامعه 372 که حجم نمونه 189نفری از بین آنها انتخاب و با پرسشنامه استاندارد که روائی و پایایی آن تائید شده مورد سنجش قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها جمعیت شناختی و استخراج شاخص های مرکزی از آمار توصیفی و نرمافزار24 SPSS و برای تجزیه و تحلیل آمار استنباطی از مدل معادلات ساختاری و از نرمافزار PLS2 Smart استفاده شده است. یافته ها: یافتههای تحقیق حاکی از اثر مثبت و معنیدار متغیرهای امنیت درک شده، سهولت درک شده و لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها دارد. نتایج: نتایج نشان میدهد که امنیت درک شده، سهولت درک شده، لذت درک شده از خرید بر استفاده از NFC تلفن همراه در پرداخت ها در تجارت الکترونیک تاثیر جدی دارد.
کلمات کلیدی :
امنیت درک شده، سهولت درک شده، لذت درک شده از خرید، استفاده از NFC تلفن همراه.
امنیت درک شده، سهولت درک شده، لذت درک شده از خرید، استفاده از NFC تلفن همراه.
-
11
-
6
-
1403/08/04
-
1403/09/13
-
1404/02/25