
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره28
-
تعداد مقالات852
-
تعداد نویسندگان1,514
-
مقالات پذیرش شده190
-
مقالات رد شده662
-
درصد پذیرش22.3%
-
درصد عدم پذیرش77.7%
-
زمان پذیرش (روز)93
-
پایگاههای نمایه شده41
-
تعداد داوران95
-
تعداد مشاهده مقالات938,949
ارائه چارچوب استفاده از گیمیفیکیشن در راه حل های مورد استفاده جهت مدیریت پروژه پژوهشگاه فضایی ایران
دوره 3، شماره 2، 1399، صفحات 50 - 64
1- گروه مهندسی کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران. ایران
2- پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهزان. ایران
3- گروه مهندسی کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران. ایران
چکیده :
هر پیشرفتی که در هر زمینه ای از علم یا تکنولوژی صورت می گیرد ضمن اینکه آن حوزه را تحت تأثیر قرار می دهد می تواند در حوزه های دیگر نیز باعث پیشرفت شود. صنعت بازی سازی یکی از این حوزه هاست که توانسته است آموزش، تجارت، صنعت و سایر حوزه ها را دگرگون کند، در قالبی که بازی سازی نامیده می شود. بازی سازی سعی در بیشینه کردن یادگیری و درگیر ساختن کاربر با محصول (و یا مفهوم مورد نظر) است. در حقیقت، از بازی سازی میتوان جهت ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرایندهای تکراری و یا کارهای غیر جذاب برای مقاصد غیر بازی گونه استفاده نمود، و این خاصیت را می توان مهمترین دلیل فراگیری این زمینه جدید در عرصه های مختلف دانست. این پژوهش تلاش دارد تا نتایج بکارگیری ایده \"بازی-سازی\" که یکی از جدیدترین تکنولوژیهای انگیزشی است، را در راهکارهای مدیریت پروژه نشان دهد. ازآنجایی كه در مدل پذیرش فناوري، هميشه باورهاي سودمندي و سهولت استفاده كاربرد، تعيين كننده های اصلي تصميم استفاده از فناوري هستند، پس با افزایش و تقویت آن ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم می توان باعث تقویت مدیریت پروژه پژوهشگاه فضایی ایران شد.
کلمات کلیدی :