تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 73
درصد پذیرش 27
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

ارائه چارچوب استفاده از گیمیفیکیشن در راه‏ حل های مورد استفاده جهت مدیریت پروژه‏ پژوهشگاه فضایی ایران
دوره 3، شماره 2، 1399، صفحات 50 - 64
نویسندگان : خدیجه صابری* 1 ، احرام صفری 2 ، علی منصور 3

1 گروه مهندسی کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران. ایران

2 پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تهزان. ایران

3 گروه مهندسی کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران. ایران

چکیده :
هر پیشرفتی که در هر زمینه ای از علم یا تکنولوژی صورت می گیرد ضمن اینکه آن حوزه را تحت تأثیر قرار می دهد می تواند در حوزه های دیگر نیز باعث پیشرفت شود. صنعت بازی سازی یکی از این حوزه هاست که توانسته است آموزش، تجارت، صنعت و سایر حوزه ها را دگرگون کند، در قالبی که بازی سازی نامیده می شود. بازی سازی سعی در بیشینه کردن یادگیری و درگیر ساختن کاربر با محصول (و یا مفهوم مورد نظر) است. در حقیقت، از بازی سازی میتوان جهت ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرایندهای تکراری و یا کارهای غیر جذاب برای مقاصد غیر بازی گونه استفاده نمود، و این خاصیت را می توان مهمترین دلیل فراگیری این زمینه جدید در عرصه های مختلف دانست. این پژوهش تلاش دارد تا نتایج بکارگیری ایده \"بازی-سازی\" که یکی از جدیدترین تکنولوژی‏های انگیزشی است، را در راهکارهای مدیریت پروژه نشان دهد. ازآنجایی كه در مدل پذیرش فناوري، هميشه باورهاي سودمندي و سهولت استفاده كاربرد، تعيين كننده های اصلي تصميم استفاده از فناوري هستند، پس با افزایش و تقویت آن ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم می توان باعث تقویت مدیریت پروژه‏ پژوهشگاه فضایی ایران شد.
کلمات کلیدی :
گیمیفیکیشن، مدیریت پروژه‏، پژوهشگاه فضایی ایران
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !