
تعداد دوره ها | 7 |
تعداد شماره | 28 |
تعداد مقالات | 254 |
تعداد نویسندگان | 490 |
تعداد مقالات ارسال شده | 3207 |
تعداد مقالات رد شده | 2890 |
درصد عدم پذیرش | 73 |
درصد پذیرش | 27 |
زمان پذیرش (روز) | 120 |
تعداد پایگاه های نمایه شده | 39 |
تعداد داوران | 138 |
نقش بلوغ هوش تجاری، کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسبوکار بانکداری
دوره 8، شماره 1، 1404، صفحات 15 - 29
1 کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران
2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران
چکیده :
توان رقابتی اساس بقای کسب وکار است و حفظ آن بیش از هر چیز نیازمند در دسترس بودن اطلاعات به روز و به هنگام بودن این اطلاعات است. در این راستا، هوش تجاری فرایندی است مداوم که از طریق آن اطلاعات مورد نیاز در اختیار تصمیمگیرندگان قرار می گیرد. هوش تجاری امکان تشخیص و تفسیر بهنگام اتفاقات مرتبط با یک کسب وکار فراهم می کند. بر این اساس، هدف اصلی این مقاله تشریح و تحلیل نقش هوش تجاری با کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسبوکار در صنعت بانکداری است. برای دستیابی به این هدف، پنج فرضیه تدوین شده و داده های مورد نیاز توسط 232 پرسشنامه ای که پس از سنجش روایی و پایایی میان مدیران ارشد و میانی بانکهای ملی، ملت، تجارت و کشاورزی مستقر در شهر تهران توزیع و گردآوری شد. بر پایه مفروضات روش معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار اسمارت پی.ال.اس دادهها تحلیل و فرضیههای مطالعه آزمون شدند. نتايج نشان میدهند که هوش تجاری رابطه مثبتی با كيفيت محتوي اطلاعات، كيفيت دسترسی اطلاعات و بكارگيري اطلاعات در فرايند کسبوکار دارد.
توان رقابتی اساس بقای کسب وکار است و حفظ آن بیش از هر چیز نیازمند در دسترس بودن اطلاعات به روز و به هنگام بودن این اطلاعات است. در این راستا، هوش تجاری فرایندی است مداوم که از طریق آن اطلاعات مورد نیاز در اختیار تصمیمگیرندگان قرار می گیرد. هوش تجاری امکان تشخیص و تفسیر بهنگام اتفاقات مرتبط با یک کسب وکار فراهم می کند. بر این اساس، هدف اصلی این مقاله تشریح و تحلیل نقش هوش تجاری با کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسبوکار در صنعت بانکداری است. برای دستیابی به این هدف، پنج فرضیه تدوین شده و داده های مورد نیاز توسط 232 پرسشنامه ای که پس از سنجش روایی و پایایی میان مدیران ارشد و میانی بانکهای ملی، ملت، تجارت و کشاورزی مستقر در شهر تهران توزیع و گردآوری شد. بر پایه مفروضات روش معادلات ساختاری و با کمک نرمافزار اسمارت پی.ال.اس دادهها تحلیل و فرضیههای مطالعه آزمون شدند. نتايج نشان میدهند که هوش تجاری رابطه مثبتی با كيفيت محتوي اطلاعات، كيفيت دسترسی اطلاعات و بكارگيري اطلاعات در فرايند کسبوکار دارد.
کلمات کلیدی :
هوش تجاری، كيفيت دسترسی اطلاعات، بكارگيري اطلاعات، فرايند کسبوکار.
هوش تجاری، كيفيت دسترسی اطلاعات، بكارگيري اطلاعات، فرايند کسبوکار.
-
11
-
5
-
1403/07/26
-
1403/10/10
-
1403/12/17