تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 73
درصد پذیرش 27
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

نقش بلوغ هوش تجاری، کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسب‌وکار بانکداری
دوره 8، شماره 1، 1404، صفحات 15 - 29
نویسندگان : نیره نیرآبادی* 1 ، شهرام صلواتی 2

1 کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران

2 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران

چکیده :
توان رقابتی اساس بقای کسب وکار است و حفظ آن بیش از هر چیز نیازمند در دسترس بودن اطلاعات به روز و به هنگام بودن این اطلاعات است. در این راستا، هوش تجاری فرایندی است مداوم که از طریق آن اطلاعات مورد نیاز در اختیار تصمیم‌گیرندگان‌ قرار می گیرد. هوش تجاری امکان تشخیص و تفسیر بهنگام اتفاقات مرتبط با یک کسب وکار فراهم می کند. بر این اساس، هدف اصلی این مقاله تشریح و تحلیل نقش هوش تجاری با کیفیت محتوی و دسترسی اطلاعات در بکارگیری اطلاعات در فرایند کسب‌وکار در صنعت بانکداری است. برای دستیابی به این هدف، پنج فرضیه تدوین شده و داده های مورد نیاز توسط 232 پرسشنامه‌ ای که پس از سنجش روایی و پایایی میان مدیران ارشد و میانی بانک‌‌های ملی، ملت، تجارت و کشاورزی مستقر در شهر تهران توزیع و گردآوری شد. بر پایه مفروضات روش معادلات ساختاری و با کمک نرم‌افزار اسمارت پی.ال.اس داده‌‌‌‌‌‌ها تحلیل و فرضیه‌‌‌‌های مطالعه آزمون شدند. نتايج نشان می‌دهند که هوش تجاری رابطه مثبتی با كيفيت محتوي اطلاعات، كيفيت دسترسی اطلاعات و بكارگيري اطلاعات در فرايند کسب‌وکار دارد.
کلمات کلیدی :
هوش تجاری، كيفيت دسترسی اطلاعات، بكارگيري اطلاعات، فرايند کسب‌وکار.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !