تعداد دوره ها 7
تعداد شماره 28
تعداد مقالات 254
تعداد نویسندگان 490
تعداد مقالات ارسال شده 3207
تعداد مقالات رد شده 2890
درصد عدم پذیرش 73
درصد پذیرش 27
زمان پذیرش (روز) 120
تعداد پایگاه های نمایه شده 39
تعداد داوران 138

این نشریه را در شبکه‌های علمی همراهی کنید:

لینکدین

ریسرچ گیت

پابلونز

آکادمیا

ارکید

مندلی

گوگل اسکالر

مروری بر مدل ارزیابی قابلیت بهره برداري و امنیت وب سایت در تجارت الکترونیک
دوره 8، شماره 1، 1404، صفحات 39 - 51
نویسندگان : مجتبی هداوند* 1 ، نیلوفر مهدوی 2 ، میلاد احدی پورکرد محله 3 ، حمیدرضا سیفی 4 ، میلاد عظیمی 5

1 استادیار گروه مدیریت صنعتی، موسسه آموزش عالی مهرالبرز، تهران، ایران

2 کارشناسی ارشد مدیریت فن آوری اطلاعات، واحد تهران شمال، تهران، ایران

3 کارشناسی ارشد مدیریت فن آوری اطلاعات، واحد تهران شمال، تهران، ایران

4 کارشناسی ارشد مدیریت فن آوری اطلاعات، واحد تهران شمال، تهران، ایران

5 کارشناسی ارشد مدیریت فن آوری اطلاعات، واحد تهران شمال، تهران، ایران

چکیده :
با وجود پیشرفت و رشد چشمگیر وب سایت های تجارت الکترونیک در طی سالیان متمادی به دلیل مسائل امنیتی و کاربردی تنها ۲۹ درصد از کاربران در سطح بين المللي، جستجوی آنلاین خود را به یک خرید تبدیل می کنند. هدف از این مطالعه ارائه یک مرور کلی در خصوص نقاط قوت و ضعف مدل های ارزیابی به کار گرفته شده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ بوده و این نقاط قوت و ضعف را از جنبه ابعاد امنیتی و بهره برداري برای یک وب سایت تجارت الکترونیک مورد مطالعه قرار می دهد. این مطالعه با بررسی و سنجش هریک از مدل های ارزیابی فهرستی از عامل های امنیتی، کاربردی، نقاط قوت و ضعف هر مدل هاي را ارائه داد و به این نتیجه دست یافت که فقدان مدل فراگیر و کاملی که قادر به اندازه گیری تمامی عوامل امنیتی و کاربردی باشد احساس می شود. در واقع نیاز است که مدل ارزیابی طراحی شود که قادر باشد هر دو عامل امنیتی و کاربردی را برای وب سایت تجارت الکترونیکی مورد ارزیابی قرار داده تا به واسطه آن وب سایت تجارت الکترونیکی راه اندازی شود. بر اين اساس مدل مذكور توسعه پيدا نمود و در جامعه آماري مخاطبان وب سايت هاي الكترونيكي مورد سنجش قرار گرفته كه بر اين اساس شاخص هاي امنيت و حريم خصوصي در مولفه امنيت و شاخص هاي ميزان رضايت، خطا، كارايي، قابليت به يادآوردن، قابليت يادگيري در مولفه قابليت بهره برداري مورد سنجش قرار گرفته كه نتايج تحقيق مويد تاثير شاخص هاي مذكور در ارتقا و توسعه تجارت الكترونيك مي باشد.
کلمات کلیدی :
امنیت وبسایت، قابلیت بهره برداری، تجارت الکترونیک.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !